Materiały edukacyjne dla 6-latków – 14.04.2021r.

 

Zabawa z wykorzystaniem rymowanki – Dzieci mówią tekst za Rodzicem z podziałem na sylaby, uderzają raz w swoje dłonie raz w kolana.

O przyrodę dbamy.

Nie łamiemy, nie śmiecimy,

kwiatków nie zrywamy.

Karta pracy, cz. 4, str.3

Zabawy gazetami – rozwijanie sprawności fizycznej.

Dzieci poruszają się w dowolny sposób, ostrożnie, między rozłożonymi gazetami. Na polecenie Rodzica zatrzymują się i każde dziecko podnosi gazetę.

  • Zabawa ożywiająca. Dzieci biegają z wymijaniem się i potrząsaniem gazetami trzymanymi oburącz w górze. Na mocne uderzenie w tamburyn i hasło Burza, zatrzymują się i – przyjmując dowolną pozycję – chronią się przed zmoknięciem, wykorzystując gazety.
  • Stanie w rozkroku, trzymanie oburącz złożonej gazety – w skłonie w przód wymachy gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach wyprost i potrząsanie gazetą w górze.
  • Klęk podparty, dłonie ułożone na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz, ręce zgięte w łokciach – opad tułowia w przód, dotknięcie gazety brodą i powrót do pozycji wyjściowej. Powtórzone ostatni raz ćwiczenie pozwoli przejść do leżenia przodem za przesuwaną gazetą.
  • W leżeniu przodem – unoszenie gazety trzymanej oburącz za końce (ręce zgięte w łokciach, skierowane w bok), dmuchanie na gazetę i wprowadzanie jej w ruch.
  • Ugniecenie gazety tak, aby powstała kulka (piłeczka) – rzuty i chwyty kulki w miejscu, w chodzie, w biegu, rzuty i chwyty z wykonywaniem dodatkowych zadań, np.: przed chwytem klaśnięcie, dotknięcie ręką podłogi, zakręcenie rękami młynka, wykonanie obrotu itp.
  • W leżeniu przodem – przetaczanie kulki z ręki do ręki, podrzucanie kulki oburącz, jednorącz.
  • Marsz z kulką położoną na głowie, utworzenie dwóch szeregów oddalonych od siebie o pięć lub sześć kroków.

Karta pracy, cz. 4, str.4

Zabawa dydaktyczna „Biedronki i matematyka” – rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie dziesięciu.

Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10.

Dzieci biorą sobie kolejno po dziesięć klocków, które będą odpowiednikami biedronek. Siadają w kole i układają klocki przed sobą. Rodzic układa zadania, a dzieci ilustrują je za pomocą klocków. Np.

-  Nad łąką fruwały cztery biedronki (układają cztery klocki). Potem przyfrunęło jeszcze sześć (dosuwają sześć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką?

− Nad łąką fruwało dziewięć biedronek (układają dziewięć klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają trzy klocki). Ile biedronek pozostało?

Zabawa orientacyjno-porządkowa „Przewrócone biedronki” - Dzieci biegają po pokoju, naśladując fruwające biedronki. Na głośny sygnał – klaśnięcie w dłonie – kładą się na plecach, unoszą do góry ręce i nogi. Poruszają nimi wolno lub szybko, zgodnie z rytmem wystukiwanym przez N. na bębenku, naśladując ruchy owada przewróconego na grzbiet. Jednocześnie zwracają głowy to w jedną, to w drugą stronę. Dwa głośne uderzenia w bębenek są sygnałem do ponownego biegania.

Zabawy dowolne w ogrodzie. Szukanie stokrotek i przeliczanie ich.

Proszę na jutro przygotować różne opakowania: papierowe szklane, plastikowe, aluminiowe.

Nasze dane

 Zespół Szkół i Przedszkola im. ks. prof. Józefa Tischnera w Domosławicach

32-860 Czchów

Domosławice 24

telefon: 14 663 54 20, 884 987 316

fax: 14 663 54 24

e-mail: zsdomoslawice@domoslawice.pl

bip1

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych