Przedszkole_wydarzenia

Rekrutacja do Publicznego Przedszkola w Domosławicach na rok szkolny 2021/2022

Dyrektor Publicznego Przedszkola w Zespole Szkół i Przedszkola im. ks. prof. Józefa Tischnera w Domosławicach informuje, że liczba wolnych miejsc w Publicznym Przedszkolu  na które można jeszcze składać wnioski wynosi 31.


Wszystkie podania złożone do 26.03.2021r. zostały rozpatrzone pozytywnie.
 
Lista kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do Publicznego Przedszkola w ZSiP w Domosławicach została wywieszona na drzwiach placówki 07.04.2021r.
 
W terminie do 16.04.2021r. należy złożyć oświadczenia woli przyjęcia dziecka do Publicznego przedszkola w Domosławicach.

Zadania dla pięciolatków - 14-15.04.2021

Dzień dobry po świętach :). 
Zamieszczam kolejne aktywności na czwartek i piątek. Powodzenia :). 
Kliknij w poniższy link i klikaj w ikonki/obrazki, żeby otworzyło się zadanie do wykonania.
 
 

Materiały edukacyjne dla 6-latków – 12.04.2021r.

 

Zabawa „Dzieci w lesie” – Dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Na klaśnięcie Rodzica przykuca obok najbliższego mebla (drzewa).

Ćwiczenie dużych grup mięśniowych  „Rzucamy szyszkami” -  Dzieci spacerują po lesie, co pewien czas podnoszą na niby szyszkę i rzucają nią z dużym zamachem jak najdalej.

Zabawa ruchowa z elementem czworakowania  „Przedzieramy się przez leśne zarośla” -  Dzieci poruszają się na czworakach między wyobrażonymi zaroślami, co pewien czas prostują się i maszerują do przodu.

Karta pracy, cz. 3, str. 77

Rozwiązanie zagadki

Ma koronę, choć królem nie jest. Pięknie szumi, gdy wiatr wieje.

W lecie chłodzi cię przyjemnie, zimą stoi nagie, ale nadal piękne. (drzewo)

Karta pracy, cz. 3, str. 78

Rozmowa na temat „W lesie”.

Zabawa „Smutny las i wesoły las” – Dziecko wciela się w rolę danego lasu np. jestem smutnym lasem, bo drzewa, które u mnie rosną, mają połamane gałązki. Jestem wesołym lasem, bo zwierzęta, które u mnie mieszkają, mają co jeść i nikt ich nie straszy …

Rytmizowanie rymowanki.

O przyrodę zawsze dbamy.

 Jej strażnikami się nazywamy.

  • Wypowiadanie tekstu z różnym natężeniem głosu, w różnym tempie oraz nastroju.
  • Układanie rymów do słowa przyroda, np. pogoda, nagroda, przeszkoda...
  • Kończenie zdania: Jestem strażnikiem przyrody, bo..., np. nie depczę trawników, wrzucam śmieci do kosza, w lesie zachowuję ciszę.

Zabawy i ćwiczenia z literą „ż”.

Oglądanie zdjęcia żab. Słuchanie ciekawostek na ich temat.

Żaby to rodzina płazów bezogonowych. W Polsce spotykamy: żaby jeziorkowe, żaby wodne, żaby śmieszki, żaby moczarowe, żaby dalmatyńskie, żaby trawne. Mają długi język, pomocny w łapaniu pożywienia. Charakterystycznym elementem ich budowy są też wydłużone tylne kończyny, przystosowane do wykonywania skoków. Wygrzewają się w pobliżu wody: na płyciznach lub wśród mchu czy wilgotnej trawy. Jedzą różne owady (np.: muchy, chrząszcze, koniki polne), pająki, dżdżownice, ślimaki. Są pożywieniem lisów, borsuków, wydr, kun i jeży, polują na nie także niektóre ptaki (np.: czaple, bociany raczej rzadko), zaskrońce oraz ryby (szczupaki, sumy).

  • Analiza i synteza słuchowa słowa żaba.
  • Dzielenie słowa żaba na sylaby.

− Co słyszycie na początku słowa żaba?

  • Dzielenie słowa żaba na głoski.
  • Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską ż (żyrafa, żurek, żyrandol...), mających ją w środku (kożuch, mrożonki, bażant...). (Występująca na końcu słów głoska ż brzmi często jak głoska sz).

− Z ilu głosek składa się słowo żaba?

Zabawa „Uwaga!Bocian!” – Dzieci -żabki skaczą po pokoju. Na słowo „bocian” uciekają w dowolny kącik w pokoju.

Analiza i synteza słuchowa imienia Żaneta.

Odkrywam siebie. Litery i liczby. Str. 91

Zabawy na świeżym powietrzu. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie na wiosnę. Zabawy swobodne w ogrodzie.

Proszę przygotować na jutro 10 guzików (różnej wielkości i kształtu), balon do nadmuchiwania, kubeczek z wodą, paski bibuły (gazety), rureczki do dmuchania.

Materiały edukacyjne dla 6-latków – 13.04.2021r.

 

Zabawy guzikami.

Dzieci dostają po dziesięć guzików. Liczą je i podają ich liczbę.

  • Układanie dowolnej postaci z guzików. Nazywanie jej.
  • Segregowanie guzików pod względem kształtu.

 − Czym różnią się guziki?

Dzieci segregują guziki na te w kształcie koła, na kwadratowe i na trójkątne. Liczą guziki w każdym kształcie i układają przy nich kartoniki z odpowiednimi liczbami.

  • Segregowanie guzików pod względem liczby dziurek.

Dzieci segregują guziki na te z dwiema dziurkami, z trzema i z czterema. Liczą guziki z określoną liczbą dziurek i układają przy nich kartoniki z odpowiednimi liczbami.

  • Wyszukiwanie guzików mających dwie cechy: są w kształcie koła i mają cztery dziurki.

Dzieci szukają wśród swoich guzików takich, które spełniają te kryteria. Liczą, ile mają guzików okrągłych o czterech dziurkach.

− Na podstawie jakich innych dwóch cech możemy wyszukiwać guziki? (Np. w kształcie trójkąta, mające dwie dziurki; w kształcie kwadratu, z czterema dziurkami...).

Zabawy badawcze „Gdzie jest powietrze?”

  • Nadmuchiwanie balonów – obserwowanie ich powiększania się, wypuszczanie powietrza z balonów w kierunku własnych twarzy.
  • Obserwowanie przez okno drzew poruszających się na wietrze.
  • Wciąganie powietrza do płuc i wydychanie go przez papierową słomkę do kubeczka z wodą – obserwowanie powstających bąbelków.
  • Dmuchanie na paski bibuły zawieszone na nitce.
  1. uświadamia dzieciom, że powietrza nie można zobaczyć ani powąchać, lecz można poczuć, ale tylko wtedy, kiedy porusza się jako wiatr. Podkreśla znaczenie powietrza dla życia ludzi i zwierząt oraz jego wszechobecność wokół nas.

Karta pracy, cz. 3, str.79

Słuchanie opowiadania „Spotkanie z małym czarodziejem”.

W pewnym dalekim kraju żył mały czarodziej, który bardzo lubił zadbane, zielone miasteczka. Każdej wiosny razem ze swym kotem Mruczkiem wyruszał w świat i szukał miast pełnych czystych uliczek i domów, zielonych drzew, kolorowych, pachnących kwiatów, śpiewających ptaków i radośnie bawiących się dzieci. Pewnego dnia dotarł do pięknego miasta. Wszędzie w nim było czysto, zielono, dachy świeżo odmalowanych, niedużych domów lśniły w promieniach słońca, a w powietrzu roznosił się zapach kwiatów, których mnóstwo kwitło na balkonach. Nigdzie nie leżały śmieci, a dzieci grabiły grządki i sadziły warzywa w przedszkolnym ogrodzie. − Ha! Mój kocie. To przecież najładniejsze miasteczko, jakie kiedykolwiek widziałem – powiedział czarodziej. − Zobacz, jak tu czysto. Nigdzie nie leżą śmieci, chodniki i ulice są zamiecione, trawniki niezadeptane, drzewa nie mają połamanych gałęzi, a ptaki radośnie śpiewają, nie bojąc się, że źli ludzie zniszczą im gniazdka. W oknach widać uśmiechnięte twarze mieszkańców. Myślę, że wszyscy w tym miejscu muszą być bardzo szczęśliwi. Kiedy czarodziej tak się zachwycał, usłyszał nagle straszliwy hałas. Nie wiadomo skąd, przez środek głównej ulicy przebiegło czterech chłopców. To oni tak strasznie krzyczeli. Machali również kijami, pisali kredą po murach domów, rozdeptywali ukwiecone klomby, łamali gałęzie drzew i krzewów, rozrzucali papierki po zjedzonych cukierkach, a jeden strzelał z procy do wystraszonych wróbli i kawek, które ze strachu próbowały schronić się za kominami domów. − Cóż to było, mój kocie? – zdziwił się czarodziej. − Miauu! To chłopcy, którzy wcale nie dbają o swoje śliczne miasto i wszystko w nim niszczą − odpowiedział Mruczek. − Skoro tak – powiedział mały czarodziej – to dam im nauczkę. Zaczaruję miasteczko tak, aby stało się ono najbardziej szarym i najbardziej brzydkim miastem na świecie. I jak powiedział, tak zrobił. Podniósł swoją magiczną pałeczkę, wypowiedział zaklęcie i w jednej chwili całe miasteczko zrobiło się szare i brzydkie. Szare stały się kolorowe domy, zielone alejki i wszystkie kwiaty, szarzy zrobili się również chłopcy. Kiedy zobaczyli, co się stało, przestraszyli się nie na żarty.

W tym miejscu Rodzic przerywa opowiadanie i prosi dzieci, aby wymyśliły, co mogło wydarzyć się dalej, a następnie kontynuuje swoją opowieść.

Przestraszeni chłopcy podbiegli do małego czarodzieja i zawołali: − Co zrobiłeś z naszym miastem! Dlaczego tak je zaczarowałeś! − Ja? – zdziwił się mały czarodziej. – Przecież to wy chcieliście, aby wasze miasto było najbrzydsze na świecie. Przed chwilą to pokazaliście – spokojnie odparł czarodziej. − Myśmy wcale tego nie chcieli – bronili się chłopcy. − Nie? A kto łamał gałęzie, pisał po murach, straszył ptaki, deptał kwiaty, rozsypywał śmieci? Kto to wszystko zrobił, kochani? No kto? – odpowiedział czarodziej. Chłopcy bardzo się zawstydzili, zrobiło im się przykro, spuścili głowy, a w ich oczach pojawiły się łzy. Chcieli naprawić wyrządzone szkody. Poprosili czarodzieja, aby pomógł im przywrócić miasto do jego dawnego wyglądu. Obiecali również, że będą dbali o to, aby zawsze było piękne i czyste. Czarodziej ze zrozumieniem pokiwał głową i podarował chłopcom kolorowe pudełko. Umieścił w nim zadania do wykonania. Powiedział, że jeśli chłopcy je prawidłowo wykonają, wtedy czar pryśnie.

Rozmowa na temat opowiadania: ocena postępowania chłopców, wskazanie konsekwencji, jakie przyniosło ich zachowanie.

Karta pracy, cz. 3, str. 80

Zabawy na świeżym powietrzu – przyglądanie się drzewom i kwiatom, słuchanie śpiewu ptaków.

„Przyroda wokół nas”- wykonanie rysunku przedstawiającego świat przyrody, jaki chcielibyśmy mieć wokół nas.

Proszę przygotować na jutro gazety i 10 klocków.

Materiały edukacyjne dla 6-latków – 14.04.2021r.

 

Zabawa z wykorzystaniem rymowanki – Dzieci mówią tekst za Rodzicem z podziałem na sylaby, uderzają raz w swoje dłonie raz w kolana.

O przyrodę dbamy.

Nie łamiemy, nie śmiecimy,

kwiatków nie zrywamy.

Karta pracy, cz. 4, str.3

Zabawy gazetami – rozwijanie sprawności fizycznej.

Dzieci poruszają się w dowolny sposób, ostrożnie, między rozłożonymi gazetami. Na polecenie Rodzica zatrzymują się i każde dziecko podnosi gazetę.

  • Zabawa ożywiająca. Dzieci biegają z wymijaniem się i potrząsaniem gazetami trzymanymi oburącz w górze. Na mocne uderzenie w tamburyn i hasło Burza, zatrzymują się i – przyjmując dowolną pozycję – chronią się przed zmoknięciem, wykorzystując gazety.
  • Stanie w rozkroku, trzymanie oburącz złożonej gazety – w skłonie w przód wymachy gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach wyprost i potrząsanie gazetą w górze.
  • Klęk podparty, dłonie ułożone na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz, ręce zgięte w łokciach – opad tułowia w przód, dotknięcie gazety brodą i powrót do pozycji wyjściowej. Powtórzone ostatni raz ćwiczenie pozwoli przejść do leżenia przodem za przesuwaną gazetą.
  • W leżeniu przodem – unoszenie gazety trzymanej oburącz za końce (ręce zgięte w łokciach, skierowane w bok), dmuchanie na gazetę i wprowadzanie jej w ruch.
  • Ugniecenie gazety tak, aby powstała kulka (piłeczka) – rzuty i chwyty kulki w miejscu, w chodzie, w biegu, rzuty i chwyty z wykonywaniem dodatkowych zadań, np.: przed chwytem klaśnięcie, dotknięcie ręką podłogi, zakręcenie rękami młynka, wykonanie obrotu itp.
  • W leżeniu przodem – przetaczanie kulki z ręki do ręki, podrzucanie kulki oburącz, jednorącz.
  • Marsz z kulką położoną na głowie, utworzenie dwóch szeregów oddalonych od siebie o pięć lub sześć kroków.

Karta pracy, cz. 4, str.4

Zabawa dydaktyczna „Biedronki i matematyka” – rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie dziesięciu.

Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10.

Dzieci biorą sobie kolejno po dziesięć klocków, które będą odpowiednikami biedronek. Siadają w kole i układają klocki przed sobą. Rodzic układa zadania, a dzieci ilustrują je za pomocą klocków. Np.

-  Nad łąką fruwały cztery biedronki (układają cztery klocki). Potem przyfrunęło jeszcze sześć (dosuwają sześć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką?

− Nad łąką fruwało dziewięć biedronek (układają dziewięć klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają trzy klocki). Ile biedronek pozostało?

Zabawa orientacyjno-porządkowa „Przewrócone biedronki” - Dzieci biegają po pokoju, naśladując fruwające biedronki. Na głośny sygnał – klaśnięcie w dłonie – kładą się na plecach, unoszą do góry ręce i nogi. Poruszają nimi wolno lub szybko, zgodnie z rytmem wystukiwanym przez N. na bębenku, naśladując ruchy owada przewróconego na grzbiet. Jednocześnie zwracają głowy to w jedną, to w drugą stronę. Dwa głośne uderzenia w bębenek są sygnałem do ponownego biegania.

Zabawy dowolne w ogrodzie. Szukanie stokrotek i przeliczanie ich.

Proszę na jutro przygotować różne opakowania: papierowe szklane, plastikowe, aluminiowe.

Materiały edukacyjne dla 6-latków – 15.04.2021r.

 

Zabawa rozwijająca umiejętność kojarzenia „Wszystko ma swój znak”.

Kiedy niebo się zachmurzy... (to znak, że będzie burza).

Kiedy śnieg topnieje... (to znak, że zbliża się wiosna).

Kiedy świeci słońce i pada deszcz... (to znak, że na niebie pojawi się tęcza).

Kiedy liście spadają z drzew... (to znak, że zbliża się jesień).

Kiedy pajęczyna się porusza... (to znak, że wpadła w nią mucha).

Kiedy pies warczy i szczerzy kły... (to znak, że jest zły).

Kiedy kot mruczy... (to znak, że jest zadowolony). Kiedy dziecko ziewa i pociera oczy... (to znak, że jest śpiące).

Kiedy rośliny mają zwiędnięte kwiaty i liście... (to znak, że potrzebują wody).

Kiedy w pobliżu ulicy jest duży hałas... (to znak, że jeździ nią dużo samochodów).

Kiedy w powietrzu unosi się dużo dymu... (to znak, że jest ono zanieczyszczone).

Kiedy dziecko ma gorączkę... (to znak, że jest chore).

Kiedy martwe ryby pływają po powierzchni rzeki... (to znak, że jest ona zanieczyszczona).

Kiedy zwierzęta w lesie uciekają w pośpiechu... (to znak, że coś je przestraszyło).

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Głowa, ramiona”.

Zabawa dydaktyczna „Szukamy rady na złe odpady”.

 - Dzieci zastanawiają się, po czym są poszczególne opakowania, segregują je według materiału, z jakiego zostały wykonane.

 - Zabawa Do jakiego pojemnika…?  Segregowanie do specjalnych pojemników swoich śmieci.

- Wypowiedzi dzieci na temat „Gdzie wybrałbym się na spacer – do lasu, czy do zadymionego miasta z ogromnymi hałdami śmieci?”

- Burza mózgów „Co mogą zrobić dzieci, by nie urosła góra śmieci?”

Karta pracy, cz. 4, str.5

Z prawej strony, z lewej strony – ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną.

Zabawa piłeczkami – dzieci rzucają je względem siebie według poleceń Rodzica.

-   Rzućcie ją za siebie.

− Rzućcie ją przed siebie.

− Rzućcie ją po swojej lewej stronie.

− Rzućcie ją po swojej prawej stronie.

  • Zabawa połączona z maszerowaniem. Dzieci maszerują po sali i wykonują polecenia, pokazują odpowiednią nogę według słów rymowanki.

Hej, idziemy naprzód żwawo

nóżką lewą, nóżką prawą.

Hej, maszerujemy drogą

prawą nogą, lewą nogą.

I klaszczemy wciąż rękami

nad głowami, nad głowami.

Potem z lewej, z prawej strony,

no i podskok. Już zrobiony?

Zabawy na świeżym powietrzu. Spacer – budzenie zainteresowania stanem czystości najbliższego środowiska.

Nasze dane

 Zespół Szkół i Przedszkola im. ks. prof. Józefa Tischnera w Domosławicach

32-860 Czchów

Domosławice 24

telefon: 14 663 54 20, 884 987 316

fax: 14 663 54 24

e-mail: zsdomoslawice@domoslawice.pl

bip1

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych