Przedszkole_wydarzenia

Materiały edukacyjne dla dzieci 3-4-letnich – 06.04.2021r.

Nauka rymowanki o ufoludkach.

Ufoludki, ufoludki

To zielone, małe ludki.

Rozmowa na temat ufoludka:

- Kto to jest ufoludek?

- Co to jest UFO?

Słuchanie opowiadania Anny Onichimowskiej „Zasypianka z ufoludkiem?”

Mam na imię Egon, a mój statek kosmiczny – Ogon. Mieszkamy na Marsie. Najbardziej lubię podróżować nocą. Ogon lata cicho jak ćma i jest tak malutki, że wszędzie możemy się wślizgnąć. Oblatywałem kiedyś po raz pierwszy planetę Ziemia. Ciekawe, czy jest zamieszkana… zastanawiałem się, zbliżając coraz szybciej do rozjarzonej kuli. Ogon zniżył lot i znalazłem się naprzeciwko domu z uchylonym oknem. Już po chwili byliśmy w środku. W łóżku spał olbrzym. Był częściowo przykryty. Miał na pewno jedną rękę, jedno ucho i głowę porośniętą ciemną trawą. Nie wiem, jak się poruszał, czy też na sprężynie, jak ja, czy jakoś inaczej, bo bałem się go odsłonić. Na mojej planecie najwyższy mieszkaniec ma dwadzieścia centymetrów wzrostu. A potem znalazłem dwa statki kosmiczne. – Co robisz? – spytał Ogon. – Próbuję uruchomić te rakiety. Przecież to są trampki! Nie ciągnij za sznurowadła, bo urwiesz! I w czym jutro ten chłopczyk pójdzie do przedszkola? – wskazał antenami na śpiącego olbrzyma. Nie chciałem dłużej słuchać, jak Ogon się mądrzy. Był już kiedyś wcześniej na Ziemi, z moim bratem. – Odlatujemy! – zatrzasnąłem kabinę. Olbrzym poruszył się gwałtownie. Ma jednak dwoje oczu, zauważyłem. I dwoje rąk. A skoro nosi trampki, ma również nogi… Wszystko to zapisałem szybko w moim elektronicznym notesie. – Wielki ze mnie naukowiec – mruknąłem z dumą na pożegnanie, wzlatując ponad dachy.

  • Rozmowa na temat opowiadania.

− Jak się nazywał ufoludek? Jak się nazywało jego UFO?

− Gdzie przyleciał Egon? Skąd przyleciał?

− Czy był on duży czy mały – względem nas, ludzi?

− Jak Egon opisał olbrzyma?

− Z czym Egon pomylił trampki?

− Co wyjaśnił mu Ogon?

− Jak wyglądał Egon? Jak się poruszał?

  • Rysowanie ufoludka Egona.

Zabawa ruchowa „Wesołe ufoludki” – Dziecko naśladuje sposób wykonywania podskoków za Rodzicem – podskakuje rytmicznie: na obu nogach jednocześnie, raz na jednej nodze, raz na drugiej, raz do przodu, raz do tyłu itp.

Ćwiczenia słuchowe „Rozmowa z ufoludkiem”.

Dziecko powtarza za Rodzicem:

Re ra ru ro ry

Sza szo szy sze szu

Resz rasz rusz rysz rosz

Nasz pasz busz pusz

Zabawy swobodne na świeżym powietrzu.

Materiały edukacyjne dla dzieci 3-4-letnich – 08.04.2021r.

Zabawa ruchowo-naśladowcza „Rakieta” – Dziecko siada na piętach, dłonie trzyma na udach. Na słowa Rodzica Uruchamiamy rakietę zaczyna uderzać rytmicznie w uda: najpierw powoli, potem coraz prędzej. Następnie kręci rękami młynek – najpierw powoli, potem coraz prędzej. Na słowo start wyciąga ręce do góry i głośno krzyczy: Uuuuu! (rakieta odleciała). Zabawę powtarzamy 3-4 razy.

Rozmowa na temat Zielonej Planety:

- Czy przyjemnie jest spotkać w kosmosie kogoś podobnego do nas?

- Czy chcielibyście, żeby wszystko wokół nas było w jednym kolorze?

Zabawa ruchowa „Zielona Planeta” – Dziecko porusza się po pokoju odpowiednio do rytmu wyklaskiwanego przez Rodzica (marsz, podskoki, bieg). Podczas przerwy dziecko pokazuje ciałem, jak mogły wyglądać rośliny na Zielonej Planecie. Podczas drugiej przerwy pokazuje , jak mogły wyglądać żyjące tam zwierzęta.

Zabawa z wykorzystaniem rymowanki – zaproszenie do zabawy członków rodziny.

Osoby dobierają się parami. Stają naprzeciwko siebie, uderzają raz w swoje dłonie, raz w dłonie partnera i mówią za Rodzicem rymowankę (jedno słowo-jedno uderzenie).

Na Zielonej Planecie wszystko jest zielone

– drzewa, krzewy, kwiaty,

wszystkie zwierzęta, nie tylko oswojone.

Ludzie mają zieloną skórę, włosy i ubrania,

zielonymi oczami patrzą na słońce,

które zielona chmura przesłania.

„Życie na Zielonej Planecie” – wykonanie rysunku zieloną kredką.

Pomoce: kartka, zielone kredki.

Zabawy na świeżym powietrzu według upodobań dzieci.

Karty pracy, cz. 2, str. 26

Materiały edukacyjne dla dzieci 3-4-letnich – 09.04.2021r.

Zabawa „Hop!” – Dziecko maszeruje po obwodzie koła. Na hasło Hop! – podskakuje obunóż a potem maszeruje dalej. Zabawę powtarzamy 3-4 razy.

Karty pracy cz. 2, str.27

Rozwiązanie zagadki.

Czy to spodek czy rakieta?

Ufoludek nim ucieka. (UFO)

Słuchanie opowiadania Natalii Usenko „UFO”

Pewnego razu wróżka Laurencja wybrała się do parku na poranny spacerek. – Jejku! – zawołała nagle i stanęła jak wryta. – Śni mi się czy co? Na polance stoi ogromny talerz! Cały biały w różowe kwiatki. Skąd on się tu wziął? – Przyleciał – mruknęła papuga Klarcia. – Telewizji nie oglądasz czy co? To nie jest zwykły talerz, tylko latający. Nazywa się UFO. – A kto to są te małe kolorowe, co na nim siedzą? – Ufoludki, oczywiście. Zobacz, jak płaczą. Chyba mają kłopoty. – No to chodźmy im pomóc! – zawołała Laurencja. Ufoludki na ich widok ucieszyły się okropnie i zaczęły pokazywać coś na migi. – Zepsuły się im baterrryjki – przetłumaczyła Klarcia. – Nie mogą lecieć dalej. – To ja im takie bateryjki wyczaruję! – Laurencja podniosła swoją czarodziejską różdżkę. Niestety, za pierwszym razem wyczarowały jej się ogórki. Za drugim – kręgle. A za trzecim – maszynka do golenia. – Chyba się nie znam na bateryjkach – westchnęła Laurencja. – W szkole czarownic zawsze miałam pałę z fizyki. Ufoludki płakały coraz głośniej i wyrywały sobie z głów czerwone włosy. Laurencja też zaczęła chlipać. – Przestań się mazać! – rozzłościła się Klarcia. – Rusz głową! – Już wiem! – zawołała Laurencja i puknęła się różdżką w czoło. W jednej chwili z dwu stron talerza wyrosły wielkie nietoperzowe skrzydła, a z trzeciej – puszysty lisi ogon. – Pip, pip, kuraa! – wrzasnęły ufoludki i skoczyły do talerza. – Pęki, pęki, pa, pa! – To na pewno znaczy: „Hip, hip, hurra” i „Dzięki, dzięki” – wyjaśniła Klarcia. – A „pa, pa” – to sama wiesz. W chwilę później talerz, machając skrzydłami i powiewając ogonem, zniknął w chmurach. – Tym razem naprawdę ci się udało – powiedziała Klarcia. – Jesteś zupełnie dobrą czarownicą. – No myślę – odparła Laurencja i zadarła nos do góry.

Rozmowa na temat opowiadania:

− Co zobaczyła wróżka Laurencja w parku?

− Dlaczego ufoludki wylądowały w parku?

− Co wyczarowała wróżka zamiast bateryjek?

− Jak się zakończyła ta historia?

Zabawy na świeżym powietrzu – spacer po okolicy, podziwianie wiosennej przyrody.

Zajęcia Wielkanocne - A. Cabała

Gra  1. Znajdź wymienione  przedmioty na rysunku

https://www.gry.pl/gra/hidden-objects-easter3

Gra 2. Zakoduj rysunek

https://www.grajteraz.pl/dzieci/easter-mozaics-16x16

Gra 3. Spraw by zajączek trafił do dziupli

https://www.grajteraz.pl/zwierzeta/easter-rush

Piosenka 1. „Słoneczne i pachnące Święta Wielkanocne”

https://www.grajteraz.pl/zwierzeta/easter-rush

Piosenka 2. „Święta Wielkanocne wiosną pachnące”

https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g

Filmik o Świętach Wielkanocnych

https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg

 

Malowanki do pobrania

Kolorowanka 1 - do pobrania

Kolorowanka 2 - do pobrania

Kolorowanka 3 - do pobrania

Kolorowanka 4 - do pobrania

Kolorowanka 5 - do pobrania

Zadania zdalne czwartek 01.04. – Magdalena Jabłońska

Zadania zdalne czwartek 01.04. – Magdalena Jabłońska

Wielkanocne zadania w genially, czyli kodowanie online

Dzisiejsze zajęcia, to kolejne przedświąteczne aktywności.

Zacznijmy od sudoku z pisankami. Znajdziecie je klikając w poniższy link

https://view.genial.ly/6059d8921927990da934c66b/interactive-content-wielkanocne-sudokuby-anna-swic

Drugie zadanie na ćwiczenie spostrzegawczość z pisankami. Jedno z nich, to układanie rytmicznego wzoru, drugie to ćwiczenie na spostrzegawczość. Znajdziecie je pod poniższym linkiem:

https://view.genial.ly/605a0d51d7fa4e0d736d196b/interactive-content-cwiczymy-spostrzegawczosc-z-pisankamiby-anna-swic

Pozostając w tematyce wiosennej, kliknij w poniższy link, przypomnij sobie nazwę kwiatka i znajdź jego parę:

https://wordwall.net/pl/resource/1088825/znajd%C5%BA-cie%C5%84-wiosennych-kwiat%C3%B3w-pami%C4%99tasz-jak-si%C4%99-nazywaj%C4%85

A na zakończenie ćwiczymy liczenie😊. Kliknij w poniższy link i baw się

https://wordwall.net/pl/resource/2167538/matematyka/policz-ksi%c4%85%c5%bcki

W piątek Pani Madzia zaprasza na zajęcia ruchowe

https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE&ab_channel=WPODSKOKACH&fbclid=IwAR2gymeDMYsbWVA3V5fRzbPWYkoB3SpulnWDbDwduxggP3a7wNlmVM_BJDI

Język angielski - przedszkole - wszystkie grupy

Zagadnienia z języka angielskiego na ten tydzień (29-31.03.21 r.)

Grupa: zerówka

  1. Przypominamy sobie słownictwo związane ze sprzętem domowym, które poznaliśmy na poprzedniej lekcji:

lamp – lampka

TV (tiwi) – telewizor

sofa (sołfa) – sofa

clock (klok) – zegar

bed – łóżko

table (tejbol) – stół

chair (czer) – krzesło

 

Ćwiczenie: rodzic może pokazywać na konkretne przedmioty w domu i powtórzyć z dzieckiem słownictwo, a później wypowiadać słówka, następnie dziecko powinno wskazywać dany przedmiot.

 

Słownictwo na ten tydzień:

Easter (ister) - Wielkanoc

Happy Easter! (hepi ister) – Wesołych Świąt Wielkanocnych!

Easter egg (ister eg) - pisanka

bunny (bani)- zajączek

basket - koszyczek

chick (czik) – kurczaczek

candy (kendi) - słodycze

Bajka o zajączku wielkanocnym: https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4

Ćwiczenie: Proszę napisać wyrazy po śladzie. Aby utrwalić słownictwo rodzic może także czytać słówka a dziecko wskazywać na obrazek.

 

Zagadnienia z języka angielskiego na ten tydzień (29-31.03.21 r.)

Grupa: 5-latki

 

  1. Przypominamy sobie słownictwo związane z pomieszczeniami w domu, które poznaliśmy na poprzedniej lekcji:

kitchen (kiczyn) - kuchnia

bedroom (bedrum) - sypialnia

bathroom (bafrum) - łazienka

garage (garaż) - garaż

living room (livin rum) – salon

toilet (tojlet) – toaleta

 

Ćwiczenie: Rodzic może zaprowadzić dziecko do konkretnego pomieszczenia w domu i powtórzyć z nim słownictwo.

 

Słownictwo na ten tydzień:

Easter (ister) - Wielkanoc

Happy Easter! (hepi ister) – Wesołych Świąt Wielkanocnych!

Easter egg (ister eg) - pisanka

bunny (bani)- zajączek

basket - koszyczek

chick (czik) – kurczaczek

 

 

Ćwiczenie: Proszę utrwalić słownictwo i wykonać kartę pracy. Należy połączyć wyrazy z obrazkami (rodzic może czytać wyrazy a dziecko stara się samodzielnie łączyć).

 

Piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8

 

Zagadnienia z języka angielskiego na ten tydzień (29-31.03.21 r.)

Grupa: 3-latki

Słownictwo na ten tydzień:

Easter (ister) - Wielkanoc

Easter egg (ister eg) - pisanka

bunny (bani)- zajączek

basket - koszyczek

chick (czik) – kurczaczek

 

                

Ćwiczenie: proszę czytać dziecku słówka i pokazywać na obrazki (dziecko może powtarzać), a później dziecko próbuje pokazywać samodzielnie czytane słówka.

 

Ćwiczenie: Proszę udekorować pisankę, która znajduje się poniżej.                             

Piosenka o zajączku:

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

 

Język angielski - do pobrania

3-4 - latki 29.03

Materiały edukacyjne dla dzieci 3-4-letnich – 29.03.2021r.

Zabawa ruchowa „Omiń kałuże” – Dziecko rozkłada na podłodze gazety – kałuże. Biega po pokoju starając się nie wejść w kałuże.

Zabawa ruchowa „Po kamieniach przez rzekę” – Dziecko stoi po jednej stronie pokoju. Przed nim na podłodze są rozłożone gazety – kamienie. Dziecko przeprawia się przez rzekę. Przechodzi na drugą stronę pokoju stąpając po kamieniach – gazetach.

Nauka rymowanki: „Gdy sportowcem zostać chcę, muszę ćwiczyć całe dnie”.

Dziecko powtarza rymowankę za Rodzicem i rytmicznie klaszcze.

Rozmowa na temat sportu, sportowców:

- Czy oglądacie w telewizji (na żywo) zawody sportowe? Jakie?

- Czy znacie nazwiska jakichś sportowców?

Zabawa „Pchnięcie kulą” .

Rodzic wyjaśnia dziecku, że jest taka dyscyplina sportowa, która nazywa się pchnięcie kulą. Kula jest metalowa, ciężka, a sportowiec musi być silny.

Rodzic demonstruje pchnięcie kulą, ale rolę kuli przejmuje piłka średniej wielkości. Potem dziecko próbuje swoich sił w tej dyscyplinie.

Zabawy swobodne na świeżym powietrzu .

3-4 - latki 30.03

Materiały edukacyjne dla dzieci 3-4-letnich – 29.03.2021r.

Zabawa ruchowa „Ukłoń się po japońsku” – Dziecko w siadzie klęcznym trzyma rozłożoną gazetę w dłoniach nad głową, ramiona ma wyprostowane. Wykonuje ukłon japoński, pozostawia gazetę na podłodze i wraca do pozycji wyjściowej. Przy kolejnym ukłonie podnosi gazetę z podłogi i przenosi oburącz nad głowę.

Zabawa „Obserwator” – Dziecko w siadzie skrzyżnym. Robi w gazecie dwa otwory tak, by można było przez nie patrzeć. Przykłada gazetę do twarzy i obserwuje otoczenie. Rozgląda się na lewo, na prawo, w górę, w dół, wykonując skłony tułowia w przód i w tył, skręty w prawo i w lewo.

Ćwiczenia ortofoniczne z wykorzystaniem wiersza Bożeny Formy „Bocianie, bocianie”.

Bocianie, przybyłeś dziś do nas,

Bocianie, bocianie, witają cię dzieci i łąka zielona.

Dostojnie twe nogi stąpają po trawie

czarno-białe pióra w słońcu lśnią ciekawie.

Tak jak ty wysoko nogi podnosimy,

i kle, kle śpiewamy z tobą, boćku miły

Bocianie, bocianie,

Przybyłeś dziś do nas.

Kle, kle , kle, kle, kle.

Kle, kle, kle, kle, kle.

Dziecko naśladuje głos bociana: cicho-głośno, wolno-szybko, poruszając się po pokoju z wysokim unoszeniem nóg.

Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Gimnastyka”.

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa,

bo to sposób jest jedyny,

żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady

trzeba ćwiczyć – nie ma rady!

To dla zdrowia i urody

niezwodne są metody.

Rozmowa na temat wiersza:

- Co nam daje gimnastyka?

- Co wykonujemy podczas gimnastyki?

Rytmiczne dzielenie na sylaby słów związanych ze sportem.

Dziecko dzieli rytmicznie słowa: gimnastyka (gim-nas-ty-ka), skłony (skło-ny), skoki (sko-ki),przysiady (przy-sia-dy).

Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zrób to” – Dziecko porusza się po pokoju. Podczas przerwy wykonuje to, o co prosi Rodzic. Np. przysiad, klęk, leżenie tyłem, siad skrzyżny, skłon…

Zabawy na świeżym powietrzu – zabawy w piaskownicy.

Karty pracy, cz. 2, str. 243-4 - 

Nasze dane

 Zespół Szkół i Przedszkola im. ks. prof. Józefa Tischnera w Domosławicach

32-860 Czchów

Domosławice 24

telefon: 14 663 54 20, 884 987 316

fax: 14 663 54 24

e-mail: zsdomoslawice@domoslawice.pl

bip1

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych