Materiały Edukacyjne

Matriały Edukacyjne przesłane przez nauczycieli.

Zakres zagadnień rewalidacyjnych dla ucznia klasy „O”:

Zakres zagadnień rewalidacyjnych dla ucznia klasy „O”:

Bardzo proszę, aby usprawniać motorykę małą, poprzez m.in.  wycinanie ,lepienie, rozrywanie papieru, gazet, nawlekanie (np. makaronu na nitkę) malowanie na dużych powierzchniach papieru palcami, pędzlem. Rozwijać i pobudzać mowę poprzez różnego rodzaju gry (planszowe, karciane, które będą motywowały Wojtusia do mówienia), oglądać ilustracje związane z emocjami, naśladować, opowiadać co mogło się wydarzyć.  Można stymulować zmysły smaku-poprzez np. rozpoznawanie  i określanie smaków, zapachów znajdujących się np. w kuchni (cytryna, miód, czekolada, ocet itp.), słuchu- odgadywać np. odgłosy pojazdów, odgłosy z kuchni, itp., dotyku- rozpoznawać z zawiązanymi oczami przedmioty. Proszę  zwracać uwagę na poprawność i staranność wymowy.

 Ponadto można skorzystać z różnych stron edukacyjnych np.:

Życzę dużo zdrowia

Do zobaczenia

  1. Haberka

Zakres zagadnień rewalidacyjnych dla ucznia klasy I:

Zakres zagadnień rewalidacyjnych dla ucznia klasy I:

  1. a) Rozwijanie kompetencji społecznych:
  • rozwijanie zdolności rozumienia siebie, ludzi, sytuacji i norm społecznych
  • reagowanie na nagłe sytuacje w klasie np. informowanie o złym samopoczuciu
  • umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach – dokuczanie
  • zdolność do rozumienia i kontrolowania własnych uczuć i zachowań
  • rozumienie uczuć innych
  • nawiązywanie harmonijnych, przyjaznych relacji z innymi ludźmi
  • autoprezentacja
  • praca w parach, zespołach
  • inicjowanie i prowadzenie rozmowy /w parze, w grupie/
  • aktywne słuchanie
  • komunikacja w kontekście społecznym /zadawanie pytań, zdobywanie informacji, wyrażanie próśb i potrzeb/
  • odmawianie
  • jasne przekazywanie informacji
  • rozpoznawanie znaczenia gestów, ekspresji mimicznej i ciała
  • wykorzystywanie komunikatów niewerbalnych
  • ćwiczenia w komunikowaniu się z otoczeniem, w rozpoznawaniu i wyrażaniu uczuć,
  • modelowanie zachowania w różnych sytuacjach społecznych,
  • trening umiejętności związanych z samodzielnym funkcjonowaniem w środowisku
  1. b) rozwijanie sfery emocjonalno – motywacyjnej:
  • rozpoznawanie i nazywanie emocji u siebie i innych osób
  • wyrażanie emocji przez gesty, mimikę
  • praca nad wyrażaniem emocji
  • radzenie sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie
  • rozpoznawanie intencji innych osób.
  1. c) ćwiczenia myślenia, pamięci i koncentracji uwagi:
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
  • kształtowanie myślenia pojęciowego
  • ćwiczenia na materiale obrazkowym, graficznym, geometrycznym, słuchowym, słownym
  • układanki, sekwencje
  • usprawnienia pamięci wzrokowej i słuchowej.
  • zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne,
  • programy komputerowe
  • historyjki, układanki, gry planszowe,
  • sekwencje, skojarzenia, zagadki, krzyżówki,
  • zabawy ruchowe, tematyczne i dydaktyczne.
  1. d) ćwiczenia usprawniające motorykę małą
  • usprawnianie motoryki małej,
  • ćwiczenie grafomotoryki.
  • działania plastyczne i techniczne (np. malowanie, lepienie, wycinanie, stemplowanie),
  • zabawy manipulacyjne i ruchowe, konstrukcyjne,
  • ćwiczenia rysunkowe, graficzne i kaligraficzne.
  1. e) umiejętności szkolne:
  • kształtowanie i doskonalenie podstawowych technik szkolnych: czytania, pisania, elementarnych umiejętności matematycznych
  • ćwiczenia na materiale literowym, sylabowym, wyrazowym, zdaniowym, liczenie na konkretach, ćwiczenia kalendarzowe, zegarowe o raz w posługiwaniu się pieniędzmi.

Ponadto można skorzystać ze stron internetowych,  platform edukacyjnych, bądź ciekawych gier:

Pani Małgosiu, wszystko z umiarem w ramach wolnej chwili, bo wiem, że dzieci mają dużo zadane w ramach nauki zdalnej.

Życzę zdrowia i cierpliwości

Pozdrawiam cieplutko

Marzena Haberka

Zadania z zajęć logopedycznych - Edyta Czyżycka

  1. domologo.pl
  2. superbelfrzy.edu.pl/tag/gry-logopedyczne/
  3. YouTube – należy wpisać kreatywne ćwiczenia logopedyczne lub  Logofrajda

Na powyższych stronach znajdują się zarówno ćwiczenia, jak i quizy, gry, filmiki instruktarzowe.

Pozdrawiam,

Edyta Czyżycka

Komunikat

Szanowni Państwo Dyrektorzy,

w związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych zachęcamy Państwa do nauki zdalnej z uczniami.

W załączeniu przekazuję komunikat z najważniejszymi informacjami.

Aby pomóc w przygotowaniu się do takiej pracy przygotowaliśmy podpowiedzi dotyczące materiałów i narzędzi do wykorzystania przez nauczycieli i dyrektorów.

Zachęcamy do zapoznania się ze stroną www.gov.pl/zdalnelekcje. Można na niej znaleźć m.in. tematy na każdy dzień i dla każdego przedmiotu. Do dyspozycji nauczycieli jest również platforma epodreczniki.pl oraz pakiety materiałów od Centralnej Komisji Egzaminacyjnej dla ósmoklasistów i maturzystów.

Dbajmy o siebie i swoich najbliższych w tym trudnym czasie.

Pamiętajmy o podstawowych zasadach higieny. Sprawdzajmy na bieżąco informacje zamieszczanie przez Ministerstwo Zdrowia, GIS i na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Z poważaniem

Anna Ostrowska
Rzecznik Prasowy MEN

Załącznik: Lekcje z Internetu. Ruszają gov.pl/zdalnelekcje i pakiety zadań od CKE – komunikat MEN

Kl4- matematyka i technika

Informacja dla klasy czwartej. Zalecam korzystanie ze strony https://www.matzoo.pl/klasa4/jednostki-dlugosci_19_459 i powtarzać zagadnienia z matematyki.

Technika to przygotowanie do karty rowerowej więc strona https://brd.edu.pl- znaki drogowe, krzyżówki drogowe i testy na kartę rowerową. Proszę przygotować też rower do jazdy- po powrocie do szkoły będzie potrzebny.

Pozdrawiam i życze powodzenia.

Podkategorie

Nasze dane

 Zespół Szkół i Przedszkola im. ks. prof. Józefa Tischnera w Domosławicach

32-860 Czchów

Domosławice 24

telefon: 14 663 54 20, 884 987 316

fax: 14 663 54 24

e-mail: zsdomoslawice@domoslawice.pl

bip1

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych